reklama

Je možné oddeliť sex od lásky?

alebo krátka úvaha na ošúchanú tému v jedno sprdene chladné ráno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Beastie (perex), Amnes na streche
Beastie (perex), Amnes na streche (zdroj: Ján Hronský)

Ako som povedal. Bola fakt kosa dnes dopoludnia, hoci v novinách sa to len tak hemží článkami o globálnom otepľovaní. S kávou v ruke kráčal som na dohodnuté miesto na začiatku parku. Do deviatej chýbala ešte pol hodina, no napriek tomu už boli všetky lavičky obsadené. Voľné mal len Patrik a dvojica psíčkarov hneď vedľa. Paťo Oťap je hrozná otrava a neuveriteľne kontraproduktívny človek. Ale stále lepšie ako počúvať reči o tom, koľko kliešťov za posledný týždeň nachytal Azor a prečo Bibina skončila až druhá na poslednej výstave čiváv.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Kúrva, poďme už niečo robiť!, - privítal ma Paťo. Vždy, keď s ním musím zametať, rozmýšľam, či je jeho oportunizmus plánovaný, alebo to má v hlave len zle pospájané. Boli možno tri stupne nad nulou, ale Paťo Oťap vydržal v kraťasoch a v bielom tričku s červeným, voľnou rukou zhotoveným nápisom Kontrafuckt. Takže to bolo plánované. Topánky nosil zásadne spôsobom jedna otočená špičkou dozadu, druhá normálne, ale obe s rozviazanými šnúrkami, aby sa mohol rýchlo vyzuť, keby ho niekto po čosi poslal. Paťo stále hovoril o kontrarevolúcii, bez ohľadu na režim a dobu v ktorej žil. Na každý pozdrav odpovedal „Už ideš? Tak sa maj.“
- To je na skapanie! Kedy už začneme niečo robiť? – opakoval dookola. Snažil som sa čítať noviny, ale bez šance. Nemohol som to s ním už ďalej vydržať. Presadol som si k psíčkarom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chyba. On a ona práve rozoberali gordický uzol dnešnej promiskuitnej doby. Je možné oddeliť sex od lásky? Pokusne som hľadal odpoveď v novinách. A, hľa. Na deviatej strane analýza amerických primárok s Obamovou fotkou v mori transparentov s heslom YES, WE CAN. Moji prísediaci (ona, statná štyridsiatnička s predlženými vlasmi a mal som dojem, že aj vedením, on, decentný šedivý pán v rokoch, ktorý dokázal pozorne a bez slova počúvať, ale celý čas to vyzeralo, že každú chvíľu vybuchne a niekoho zaškrtí) už medzitým prešli na celkom iné témy. Prečo sa starým chlapom páčia mladé ženy? Kto bol najnemožnejší na OTOvi a keď môže byť Polnišová pri tele, môžem byť aj ja. Čo len s nami bude, keď príde to euro? A čo ak nepríde? Vlastné kráľovstvo sme nikdy nemali a teraz máme prísť aj korunu!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trochu som si odsadol, lebo pánovi na hrdle navrela obrovská žila. A rozmýšľam som nad úvodnou otázkou. Sú sex a láska spojené nádoby, alebo dve rôzne značky šampanského? Prečo sa tak darí zoznamovaniu za jediným účelom, ktorým je príležitostne a celkom bez záväzkov si to rozdať? Prečo sa väčšina z nás cíti nadmieru trápne, ak máme z úst vypustiť slovo láska? Je možné niekoho milovať a s iným objavovať nepoznané zákutia krajiny Sex?
Otázok neúrekom, odpovedí rovnako, ale žiadna s platnosťou zákona. Aj ten boží iba prikazuje nepožiadať manželku blížneho svojho a nesmilniť. Ale čo ak sme ešte všetci slobodní a jediná definícia Smilstva sa nachádzala v trinástom zväzku Encyklopédie Britannica, ktorú si požičal môj spolužiak zo základnej školy Ľubo L. a nikdy ju nevrátil?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mal som pocit, že je to príliš ťažká téma na takú skorú rannú hodinu. Preto som sa celkom potešil, keď som zbadal uja Imra, nášho tím lídra pre VPP (každý deň tŕpnem, aby ho nestiahli na PPP projekty!), ako prechádza bránou parku. Vybral som sa k Paťovi. Za sebou som ešte počul hlas euroskeptickej pani ako volá na svojho štvornohého miláčika.
- Láska, no poď sem! K nohe Láska, nechaj už toho veľkého hava, - pišťala dramaticky. Obzrel som sa za seba a šedivý pánko už objímal svojho írskeho setra, ktorý mal na obojku pripevnený okrúhlu menovku s nápisom Sex. Konečne sa od seba odtrhli.
Hej, myslím, že sa dá oddeliť láska od sexu, pomyslel som si. Ale je krásne, keď sa im podarí stretnúť v jednej a tej istej posteli.

- Hybaj, ide Imro, - vyzval som Paťa, ktorý sa snažil opľuť holuba.
- Jebať ťa. Sa mi už nechce.
- Ako chceš, - odsekol som a prisadol som si k nemu. Čakal som, kým bude ujo Imro pri nás. Toho Paťo vždy poslúchol.
- No, čo je mladí?! Dvíham sa, nesedím! Kde máte metly? Pozrite, aký je tu bordel! – privítal nás pán Imrich. Ešte keď bol predseda MNV, verejne vyhlasoval, že komunisti tu budú už na furt. To bolo prvé Imrichovo proroctvo. Naposledy som sa pozrel do novín. A uvedomil si, že jeho ostatná veta, je ďalšia Imrova veľká pravda. Čo na tom, že som na ňu musel čakať dvadsať rokov?

Paľo SIBYLA

Paľo SIBYLA

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vyrastal v Hriňovej, žije v Bratislave. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená(my) life /zo života motýľov/coffee stories /poviedky?/müsli /krátke zamüslenia/

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu